Vardagsliv

Eller var dags liv. Varje människa har ett liv de flesta av oss har en vardag. Dag efter dag som är den andre lik. Morgonbestyr, lämning, arbete, hämtning, kvällsbestyr måndag-fredag. Sedan skiljer det sig något åt, det beror på var i livet man befinner sig, barn, inte barn, små barn, stora barn, regelbundet arbete, oregelbundet arbete, inget arbete alls.

Hur ser min vardag ut? Ja de som följer mig på Twitter vet att jag går upp runt 5, att jag älskar att äta frukost och att jag ibland tar mig tid att baka innan jobbet. Jag är morgonfascist och vill att hela familjen äter frukost tillsammans. Därefter tar jag tåget till Halmstad där jag arbetar på Skatteverkets upplysning och svarar på frågor om person- och näringsbeskattning. Jag arbetar heltid, som tur är för mig så tar min man ett stort ansvar för vårt hem och lämnar och hämtar vår dotter nästan alltid, annars har vi andra i vår närhet som kan rycka in. Tack och lov för det, tänker ibland på de som är ensamma om ansvaret, på de som inte har någon nära som kan hjälpa, på ensamstående föräldrar. Vilket jobb de har med att ro iland vardagen.

Som politiker blir det en del möten, eftersom jag valt att avstå ifrån att sitta i någon nämnd (vilka i Varberg har sina möten på dagtid) är det mest kvällsmöten. Återkommande är det våra veckomöten som vi har på måndagar då vi i lokalavdelningen träffas för att besluta om hur vi ska tycka i olika frågor. En gång i månaden är det fullmäktige, dessutom sitter jag i lokalavdelningens styrelse, distriktets styrelse och distriktets verkställande utskott. När man bara ser det så här är det ju inte så värst mycket möten som jag går på men många gånger tillkommer det även andra möten. Jag tycker att det är kul med politik och jag gillar att gå på alla möten men jag tror aldrig att det hade gått om jag inte haft det stöd som jag har från min underbara man (jag menar inte att det är omöjligt för en ensamstående, absolut inte, men jag tror inte att jag personligen hade orkat någon längre tid) och min mamma.

Ja så ser min vardag ut, hur ser din vardag ut?

Just nu pågår Kristdemokraternas höstkampanj och vi har en tidning som är döpt just till Vardagsliv. Hör du till de olyckligt drabbade som ännu inte fått tidningen i din hand, sörj inte. Givetvis finns den på nätet, läs den
här




Kommentarer
Postat av: Peter Soilander

Fin artikel och kul att se hur du tänker. Själv är jag ingen morgonfascist, utan älskar att sova ut. :-)

Postat av: Lilith

Tack!

2009-10-19 @ 08:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback