Ta från de rika...

Visst kan det vara lätt att tycka att skatten ska höjas för de rika, de har ju faktiskt råd med det. De har råd att betala en större procent av sin inkomst trots att de ändock skulle betalt mer i antal kronor om vi alla betalt samma procent i skatt. De rödgröna brukar gå ut och säga att de ska höja skatten för de rika. Många håller med, det klart att de rika ska betala mer i skatt. Samtidigt som de säger det ligger det lite underförstått att de rika det är någon annan, för inte kan det väl vara du och jag. P J Anders Linder sätter fingret på frågan. Var drar de rödgröna gränsen? Vem är rik i deras ögon?

De rödgröna säger att 80 % av skattesänkningarna har gått till den rikaste delen av befolkningen (ja det var ju även det som de körde stenhårt med på förra kommunfullmäktige
här kan du läsa vad jag sade då ) Vad de inte säger är att det räcker med ca 20 000 kronor i månaden för att räknas som de rikaste. Jag har svårt att se att man ser sig själv som bland de rikaste med en lön på 20 000 kronor, eller vad tycker du?

Här kan du läsa P J Anders Linders "Vad har de emot lärare och metallarbetare"


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, fick tyvärr in mi kommentar under fel inlägg. Har inga synpunkter på din frukost, den verkade trevlig :)

Postat av: Lilith

Jag vet inte riktigt hur de räknat, tänkte jag skulle hitta deras undersökning så jag kunde läsa den. Gjorde bara en snabbsökning och hittade den inte. Får väl kolla vidare, det är ju bra att ha de ursprungliga källorna.

2009-11-22 @ 20:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback