Måndag

I morse ven det kring husknuten, november inleddes på Västkusten med blåst och regn. Jag tillhör den gruppen som inte har något emot hösten. Jag tycker det är ganska skönt med hösten. Man kan stänga in sig och tända lite ljus, dammet i hörnen syns inte och man kan krypa ner i soffan med en varm kopp te. Sedan kommer julen, i vuxen ålder har jag lyckats utveckla en verklig vurm för julen. Jag älskar julen och håller på att samla på mig en ordentlig ljusslingesamling (ja än så länge är den väldigt liten, planen är att varje år köpa lite fler ljus, liksom smyga det på lite så att maken inte riktigt märker det), tycker det är så fint med ljusslingor i träden utanför fönstret. Sedan ska det bakas både pepparkakor och julgodis, och all julmaten som man får laga och granen som sprider sin doft, ja det är nog inte det sista ni hör om julen på den här bloggen.

Ja det är sådant som man kan tänka på en helt vanlig måndag, idag har jag varit på distriktsmöte i Kungsbacka. Ett väldigt trevligt möte, alltid trevligt att träffa sina partikollegor. Ordförande i nomineringskommittén var där och han betonade att det var viktigt att provvalet skickades in så fort som möljligt. Jag har ju inte gjort någon hemlighet av att jag vill stå på första plats på Riksdagslistan så jag hoppas att många röstar på mig och gör det med vändande post. Nu är det väl inte det enklaste att vinna över ett första namn (ja dvs. sittande riksdagsman) men som man brukar säga, hoppet är det sista som överger människan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback