kommunfullmäktige

Idag är det kommunfullmäktige som gäller, mest tid kommer troligtvis att läggas på budget. Sossarnas skuggbudget ser ungefär ut som vår fast man satsar lite mer pengar. Men nu är det ju alliansen som styr vilket gör att det är vår budget som går igenom (tänk vad förvånad jag skulle bli om s budget gick igenom, men man ska ju aldrig säga aldrig, i teorin kan ju vad som helst hända).

Själv kommer jag att gå upp i åtminstone 2 ärenden. Dels har jag lite synpunkter på hur s i sina kommentarer till budgeten använder statistiken (men det är ju ett gammalt uttryck "det finns tre sorters lögner; lögn, förbannad lögn och statistik" och det stämmer ju faktiskt många gånger).

Dessutom ska jag gå upp i ärendet om att vi ska ta betalt för att stå i båtkö, jag saknar en del information i ämnet.

Men jag gör som vanligt och twittrar från fullmäktige, och ja jag kan hålla koncentrationen och lyssna samtidigt som jag skickar iväg ett sms. Den multitaskande generationen...

Kommentarer
Postat av: Lennart

Statistiskt sett har kvinnor större förmåga än män till att göra flera saker samtidigt.

2009-11-17 @ 08:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback