Vlogg Valmaterialet har kommit

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Hej och tack för din kommentar :) Jag tänkte fråga dig vad dy tycker är bra med EU? :)

Postat av: Erik Hellsborn

Du kanske även fick något annat intressant i brevlådan idag? Det fick iaf jag. ;o)

2009-06-01 @ 19:36:52
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/
Postat av: Lilith

Jag tycker det är bra att vi kan samarbeta kring frågor som vi inte kan lösa på nationell nivå. Till exempel måste vi samarbeta kring klimat och miljöfrågan.



I en globaliserad värld kommer vi allt närmare varandra. Genom EU har vi möjligheter att vara en stark världsaktör och konkurrera på världsmarknaden. En gemensam marknad innebär konkurrensfördelar.



Vi har möjlighet att flytta, studera och arbeta inom EU utan ngr större problem.



EU är ett fredsprojekt.



2009-06-01 @ 21:42:22
Postat av: Lilith

Nej, visserligen fick jag en del annan post men något annat intressant fick jag inte.

2009-06-01 @ 21:46:43
Postat av: Carro

Sv: Jag kan hålla med om klimat- och miljöfrågorna... det kan inte varje enskilt land klara av var för sig. Där måste vi faktiskt hjälpas åt och ha nåt miljöprogram för det tillsammans.



Jag hoppas bara på att EU inte ska bli en stormakt som USA. Om EU blir det tror inte jag att EU längre fungerar som ett fredsprojekt, snarare tvärtom.



Det jag inte gillar med EU är att alla länder inte följer EU:s lagar och regler, utan vi har ju alla länder egna lagar och regler som inte är i linje med EU:s. Det motsäger varandra och blir helt fel. Alla medlemsländer ska ha samma lagar och regler, om man nödvändigtvis ska vara med i EU, och sedan följa dem också.



Och att flytta, arbeta och studera inom EU utan problem är inte alldeles 100 % sant heller. För att få bo i ett land måste man först ha arbets- eller studietillstånd i landet, annars är det svårt att få boplats. I vissa fall är det tvärtom. Så helt sant är det ju inte :)

2009-06-01 @ 22:08:29
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Lilith

Jag vet att det inte är helt problemfritt med att flytta, arbeta och studera. Men det blir bättre och enklare och man arbetar åt rätt håll.



Självklart ska EU länderna följa de gemensamma lagarna, men jag tycker också att det är viktigt att det som bättre lämpar sig för att besluta om nationellt beslutas nationellt.



EU ska inte vara ett land utan EU ska vara ett samarbete mellan länder.



EU är inte perfekt, men jag tycker att det är viktigt att vi arbetar för att det ska bli så bra som det bara är möjligt.

2009-06-01 @ 22:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback