Vad tycker KD om ekonomi?

Kristdemokraterna förknippas nog många gånger med familj- och äldepolitik. Viktiga frågor men kanske inte det jag är mest intresserad av om jag ska vara ärlig. Jag är mer intresserad av ekonomi och skatter och andra lite torra och hårda frågor.

Kristdemokraterna förespråkar en marknadsekonomi med etik, alltså en marknadsekonomi som tar hänsyn till alla människors okränkbara och lika värde. Vi vill ha en marknadsekonomi som skapar välstånd utifrån en tydlig etisk grund.

Jag har tidigare skrivit om det personliga ansvaret och det kommer även in vad det gäller ekonomi. Kristdemokraterna vill ha ett starkt och välmående land där man betonar det personliga ansvaret samtidigt som man har förståelse för människor i sina svagare stunder och tar hand om dem som behöver det.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,,





Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lilith!

Tycker jag var en bra fråga. Jag saknar också lite mer tydlig profilering i de ekonomiska frågorna och näringslivsfrågorna. Ett parti måste ändå vara tydlig inom alla områden även om man i regeringsställning kanske inte har de ansvarsområdena.

Ha det så bra

Maria

Postat av: Lea

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 05:05:47
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback