Q som i Que?

Blev på Twitter uppmärksammad på ett blogginlägg på qarlsson.se, hon skriver:


"en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.


Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???"

 

Det är inte en överdrift när jag säger att min haka måste varit nere vid knäna när jag läste inlägget. Jag tycker att det är trist att man som etablerad politiker försöker patronisera piratpartiets framgång, men det här inlägget tar ju verkligen priset. Det ligger i paritet med att kalla alla män för djur och att alla män är kollektivt ansvariga för våldtäkter som begås. Lite konstlat tycker jag nog att hennes svar som kom senare under dagen var.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback