Om motionen om jämställdhet och miljö

Även om jag anser att det inom kvinnoförbundet finns väldigt många duktiga kvinnor håller jag inte alltid med dem.

Ibland tycker jag att det blir lite krystat när man ska väva in jämställdhet i alla möjliga och omöjliga frågor. Jag struntar faktiskt i om det är politiskt korrekt eller inte. PS hade yrkat bifall till att:

- jämställdhet anges som mål vid fördelning av resurser och inflytande vid exempelvis stadsplanering, transporter m.m.
- belysa kvinnors mer hållbara livsstil och betona vikten av ett jämställdhetsperspektiv i EU:s arbete för en hållbar utveckling

Jag yrkade på hallandsbänkens vägnar avslag på dessa att satser.

Nu ska jag fixa mig lite inför Rikstingsfesten, hörs senare!

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,,










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback