Hägglund i DN

DN skriver om Göran Hägglunds tal, det står bland annat:

Han drar i stället en lans för medelklassens liv och värderingar:

– Strävsamma hyggliga människor ska inte behöva tåla att bli föraktade för sin livsstil. Man är inte sämre för att man bildar familj, har ett hederligt jobb och ser fram emot semestern.

– Den världen, människornas riktiga värld, det är Kristdemokraternas värld. Vi sitter inte i Stockholm och försöker tolka den världen, vi är den världen, sade Hägglund.

 

Själv gillar jag svenssonliv. Ja jag heter ju till och med Svensson i efternamn... ett namn som jag gift mig till ; ) Jag har alltid velat ha ett svenssonliv dvs. gift, barn, villa bil fast arbete etc. (ej hund, gillar katter mer), jag är glad över mitt svenssonliv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Morgan Öberg

Den enda verkligheten som kommer vara intressant för Kristdemokraterna är alltså den som rör den välordnade medelklassens problem och utmaningar. Och på den punkten får man ju säga att regeringen Reinfeldt driver en bra politik. Aldrig förr har väl skillnaderna i Sverige varit så stora som nu.

2009-06-27 @ 12:12:46
Postat av: Lilith

Självklart inte!

2009-06-27 @ 12:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback