Fokus har helt legat på EU

Nästan så att det känns svårt att skriva om någonting annat än EU, detta är andra valrörelsen som jag är med i. Förra gången satsade jag stort på Riksdagen. Jag minns själva känslan efteråt, nästan lite vacuum, innan man vet. I detta valet ser det ut som om det blir Alf Svensson som bär iväg till Bryssel men vi får se, ca 1/6 del av rösterna är räknade.

Men det börjar väl bli dags att skriva om andra frågor än just EU frågor. Om ett par veckor är det Kristdemokraternas Riksting. Tid att börja läsa handlingarna, de är telefonbokstjocka. I år är det motionsriksting vilket innebär att medlemmarna har kunnat skriva motioner som sedan ska behandlas under ett antal dagar. Det ska bli kul. Försökte läsa på tåget i morse men sjönk ner i djup sömn, så djup att jag nästan höll på att missa att gå av i Halmstad.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback