Trygghet

Smaka på det, trygghet. Vad säger det dig? För mig har det nästan fått en liten negativ klang sedan jag läste boken I trygghetsnarkomanernas land, ungefär som att vi skyddar och packar in oss i någon falsk trygghetskänsla. Att vi skyddar ihjäl oss. Men trygghet har givetvis en annan betydelse, en positiv betydelse (som säkert de flesta sammankopplar med trygghet). Kristdemokraterna har en slogan på sitt nya material som säger "Trygghet i det lilla är trygghet i det stora". Om man är trygg i sin familj och i sig själv så är man också trygg i världen. Den slogan känns bra tycker jag.

Det handlar om att vi vill ha ett tryggt samhälle där vi lever i gemenskap. Ett tryggt samhälle där vi bryr oss om varandra. Ett tryggt samhälle är inte ett samhälle utan gränser och utan ansvar.

Gå gärna med i min
facebookgrupp "Lilith Svensson till Riksdagen!" en grupp för alla de som vill att Kristdemokraterna i Halland ska representeras av Lilith Svensson i Riksdagen efter valet 2010.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback