KD, ett konservativt parti?

Jag har en känsla av att många utanför Kristdemokraterna ser KD som ett konservativt parti. Dock finns det inom partiet en del som känner visst motstånd mot detta och trycker hårt på att KD inte konservativt utan KD är kristdemokratiskt punkt. Etiketter tycker jag kan vara svårt, många lägger dessutom in olika värderingar i de olika etiketterna som finns. Men en sak är jag i alla fall säker på, KD kommer inte att växa så länga som vi slåss med väljarna bland de andra mittenpartierna. Så oavsett om man ska kalla vårt parti konservativt eller ej håller jag med Roland Poirier Martinsson när han på DN debatt skriver att "ett konservativt, tolerant KD kan hyvla en betydlig mängd väljare ur snart sagt varje samhällsgrupp."

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
















Kommentarer
Postat av: Helena

Tack Lilith för att du uppmärksammar detta....

2009-07-02 @ 09:08:42
Postat av: Anette Grinde - Reflektioner Allteftsom

...är KD tolerant...?

Postat av: icedaniel.se

KD, ska vara konservativt och inte hamna i den liberalafåran. Då tappar partiet det som det får sina väljare ifrån. De väljarna söker sig då till sverigedemokraterna.

2009-07-03 @ 01:03:26
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback