Att arbeta mot den nya tekniken är lönsamt

Eller? Det verkar i alla fall Stampen anse - läs mer i Dagensmedia (reflektera samtidigt att det är sådana här inlägg och liknande som jag gör just nu som man vill undvika, det är i alla fall min slutsats). Eller kanske har jag missförstått alltiihop men jag kan inte låta bli att göra kopplingen till det svenska världsledande företaget Facit som gjorde räknesnurror och fortsatte att göra räknesnurror för miniräknaren var ju bara en fluga.

Men visst, vi har valfrihet och om de känner att detta är rätt för deras företag är det ju det de ska göra. Artikeln på Dagens media avslutas:

Systemet gör att sidor kan blockeras från olika typer av sökmotorer och ska bland annat hindra nyhetsaggregering hos andra sajter.

– Det förs en livlig diskussion om det här i branschen och ACAP är en markering mot till exempel Google News, säger Anna Flyning.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback