Många pigga på att tala, men få ärenden

Kvällens fullmäktige tog som vanligt något längre tid än vad jag beräknat. Det som diskuterades mest var nog motionen om koppeltvång på strandpromenaden och stenbrottet. Åsikterna gick tvärs över partigränserna, vid votering slutade det med avslag på motionen. Själv tillhör jag dem som inte är så förtjust i hundar och ser gärna att de är kopplade, ändock röstade jag för avslag. Jag skulle kunna anföra en rad skäl till detta men jag behöver gå och lägga mig, kort sagt tycker jag att det viktiga är att hundägarna har uppsikt över sina hundar och det finns redan beslut på att de ska ha detta (möljligt att jag återkommer i ämnet). Annars var det ekologisk mat som var på tapeten - alla rörande överens om att det var bra, och så var det badplanen som nu äntligen kommer fram. Något som jag tycker är riktigt trevligt med badplanen är förslaget om att utveckla barnens badstrand med ett soldäck och möjlighet att bada på djupt vatten direkt, man skriver "insidan av piren borde vara en lämplig plats att bygga någon formav sol- och baddäck vid". Det ser jag fram emot! Vi måste verkligen använda oss av det vi har och utveckling av badplatser tycker jag ska prioriteras.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback