om jag vore singel...

Som jag skrev igår så var Hägglund i Varberg, närmare bestämt på motesplatsen.se vilket är en nätdejtningsajt. Jag är lite fascinerad över fenomenet. Jag undrar om det är något som jag skulle testat om jag vart singel, lite svårt att tänka sig in i det. Ganska länge sedan jag var singel, träffade min man redan 1996, hösten efter att jag tagit studenten. Så man kan nästan säga att jag inte varit singel någon gång i hela mitt vuxna liv (sedan beror det ju på var man drar gränsen för vuxen).

Men jag känner faktiskt flera stycken som har träffats via nätet och det har fungerat alldeles utmärkt. Det är ju faktiskt ett fantastiskt sätt att träffa nya människor på. Tidigare har du på något sätt varit begränsad till vänners bekanta, ja det klart att du har kunnat träffa andra utanför din egen krets men ofta har det nog varit svårt. Men genom nätet har du ju verkligen möjlighet att träffa helt nya människor.

Spännande hur Internet gör världen både större och mindre på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback