Vinner Alliansen valet 2010?

Ja, jag hoppas verkligen det.

En sak som jag tycker är bra med Alliansen är att man ser mer till individen. Man betraktar inte den enskilda människan som en del av en stor grå massa utan man ser att varje människa är unik och har olika behov samt att valfrihet därför är något bra.

Det finns inte ett egenvärde i att alla är lika. Däremot finns det ett stort värde i att vi alla ska ha möjlighet att utvecklas och växa oavsett bakgrund. Även om s&co säkert säger något annat anser jag att Alliansens politik ger en större möjlighet för att detta ska ske, bidragsberoende är inte att utvecklas och växa, bidrag är och ska vara en tillfällig lösning.

Människors ambitioner att förbättra sitt liv genom arbete, studier, företagande ska stödjas och inte straffas. Och ja, jag anser att vi i Sverige ska ha möjlighet att arbeta oss rika. Tycker att det är orättvist om endast de som föds rika ska få vara rika, jag anser att det ska vara möjligt för människor att arbeta ihop en förmögenhet. Jag anser att det ger framtidshopp. När arbete och företagande blomstrar ger det även möjlighet att ha en god offentlig välfärd.

Vi behöver en sund och långsiktig ekonomi. Jag tycker att det är fel om vi som politiker bygger upp en stor statsskuld bara för att vi i valrörelser lovar guld och gröna skogar för att vinna val. Vi ska inte skjuta våra problem vidare till våra barn och barnbarn. Ett annat problem som vi inte heller ska skjuta på framtiden är miljöproblemen. Den ekonomiska tillväxten ska vara långsiktig och hållbar.

 Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Carl L Wiklund

Jag ryser när jag läser dina åsikter. Du är ung och saknar lång erfarenhet. Det går inte att ta dig på allvar med allt detta dravel. Alliansen har under sin mandatperiod totalt misslyckats på flertalet områden, Sjukvården, åldringsvården, pensionerna, skolan m.m.

Men jag tror inte det skulle bli bättre med den rödgröna oppositionen, gud förbjude att Mona Sahlin skulle bli ny statsminister, det finns för den del ingen i den gruppen som passar in i regeringssammanhang. Så av alla onda ting väljer jag det minst onda. (?)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback