Tänk om...

...vi hade bra snabbtåg från Sverige ner till Europa, det hade varit underbart. Jag är inte ett stort fan av flygplan (och tar alltid tåget när jag kan välja) och det av ett flertal olika anledningar:

1. inte miljövänligt
2. behöver vara ute i god tid
3. måste ta sig till flygplatsen som inte ligger centralt (så klart)
4. mycket dötid på flygplatsen
5. trångt på planet
6. låter om planet
7. lock för öronen

Ja det är de som jag kommer på just nu, skicka gärna kommentarer om fler skäl till att inte älska flyg...

Jag tror på tågets framtid, tänk så bra det hade varit om vi haft ett tåg som gick Göteborg-Malmö-Europa och ett Stockholm-Europa. Så smidigt det hade varit, så miljövänligt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gillar inte heller flyg. Tåg är underbart, särskilt snabbtåg. Väldigt fascinerande ;) Tog tåget ned till Europa förra sommaren och tänker göra det i år igen. Man hinner se så otroligt mycket. Tar man flyget blir det oftast bara till ett enda ställe.



/Jessica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback