möjlighet att se alla sidor av historien

Något som jag tror verkligen har gjort avtryck och kommer att göra djupare avtryck är att genom internet få möjlighet att ge sin sida av saken. Länge har vi varit helt beroende av traditionell media när vi bildar oss en bild av en händelse. Nu finns möjligheten att, även om möjligheten inte ges i media, ge sin sida av saken. När man ser undersökande program typ uppdrag granskning kan man få uppfattningen att man har bestämt hela programmet redan tidigare och sedan anpassar de medverkande i en färdig ram, SvD uppmärksammar på sin blogg att vägverket redan i förväg har publicerat en intervju i sin helhet innan Uppdrag granskning visar klipp från intervjun. Jag kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är riktigt häftigt att denna möjlighet finns. Vilken grej, på nätet finns verkligen möjlighet att ta del av flera olika sidor och sedan bilda sig en egen uppfattning. Jag är inte alls tillfreds med att jag ifrågasätter det jag läser i tidningen och det jag ser på TV eftersom jag hade önskat att man kunde lite på vad som sägs (och många gånger kan man säkert det).



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback