En generationsfråga?

Kan inte låta bli att tycka att fildelningsproblemet till stor del kan skyllas på branschen. Hade man från början erbjudit ett bra alternativ hade vi nog inte haft problemet med illegal nedladdning, men branschen skulle fortsätta att tjäna stora pengar även om de kunde undvika kostnader så som distrubition. Hade man t.ex. tagit 1 krona per nedladdad låt tror jag många hade nappat, och man hade säkert laddat ner samma låt flera gånger. Det handlar om teknisk utveckling, istället för att kämpa emot skulle man kunna se möjligheterna. Nu kräver man att politiker lagstiftar och förbjuder.

Själv har jag aldrig laddat ner en enda låt, jag vet inte hur man gör. Men det handlar nog mycket om att jag inte är speciellt intresserad av musik. Jag tror att jag har köpt 2 singlar i hela mitt liv, en var till LP och en till CD, det säger väl en del om mitt musikintresse, för mig räcker det med radion. Alliansens ungdomsförbund är samtliga negativa till Ipred-lagen. I
SvD säger Charlie Weimers, ordförande i KDU:

"Vi har en klart skeptisk inställning till att Sverige bör implementera det här förslaget, och har en lite annan syn på integritetsfrågan än moderpartiet. Det var tydligt i FRA-frågan och också i frågan om DNA-register att vi inte köper argumentet att den som rent mjöl i påsen inte har något att frukta. Det finns så många exempel på hur sådana här system har missbrukats"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mike

stämmer väl sådana system har alltid missbrukats av fashister innan-

2008-11-15 @ 11:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback