Kommunfullmäktige

Som jag tidigare nämnt blev det ett långt fullmäktige igår, mycket frågor hade kommit in på allmänhetens frågestund. Jag tycker att det är bra att den används, många av frågorna kom från Positiva Tvååker angående det planerade stödboendet som planeras. Man är orolig för att det ska bli stökigt men jag tror att deras oro är obefogad och att stödboendet kommer att fungera mycket bra. Själv är jag mycket positiv till att man bygger ett boende, vi måste hjälpa våra medmänniskor och den tomt som fanns som lämpade sig för boendet fanns i Tvååker.

Sen fick vi höra en hel del på Kaj Berntsson (s), jag börjar blir rejält trött på hans röst om jag ska vara ärlig (så trött på den så jag snart blir oförskämd och ber honom knipa igen men det får man väl inte göra i en demokrati). "Jag har suttit här sen -76 och allt var bättre förr bla, bla bla bla" Sen har han mage att låta påskina att fullmäktigeledamötena inte har läst igenom handlingarna "för jag är fostrad till att läsa handlingarna".

En spekulation: kan undra om det försegår någon slags maktkamp mellan Jana Nilsson (gruppledare och kommunalråd för s) och Kaj Berntsson. De låter hela fullmäktige följa varandras motargument, verkar som om Kaj inte fick igenom sina förslag på deras gruppmöte och kan inte låta bli att ändå lägga fram dem i fullmäktige. Visst försegår det diskussioner inom vårt parti, vi har inte alltid samma åsikter men vi diskuterar (ibland högljudt) före mötet och kommer fram till något gemensamt förslag.

Själv var jag uppe en del igår. Frågorna som jag talade för var motionen om att öka rättvisemärkta varor i kommunen och skrivningen som ska skickas till Näringdepartementet för att förhoppningsvis skynda på dubbelspår och tunnel genom Varberg. Vår gruppledare Roger Kardemark var bland annat uppe i frågan om handel på Jonstaka, vi tycker att man ska vara lite friare i planen vad det gäller planen men de andra vill specificera och begränsa mer (trots att detta i verkligheten har visat sig vara svårt). Karl-Gunnar Svensson, ordf. för KD Varberg talade för sin motion om ny in och utfart för ambulansen.

Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback