semester

Ja då går semestern mot sitt slut, tänk att 3 veckor går så fort, tänk om det hade varit som när man var barn, ett helt sommarlov som aldrig verkade ta slut och när det väl var slut så var man så utvilad att man riktigt längtade till skolan. 3 veckor är alldeles för kort ; ( nästa sommar tror jag att jag ska ta 4 och då hoppas jag att vädret kommer att vara bättre än i år (men jag hörde faktiskt att värmen var på väg, om den kommer imorgon tänker jag lägga huset på hyllan och cykla ner till stranden med dottern).

Och så längtar jag efter fiberkabeln som skulle installeras, mobilt bredband är inte det snabbaste om man säger så (tänk vad fort man blir bortskämd med snabbheten på internet, det var inte många år sedan jag tyckte att det var helt ok att sitta och vänta på att sidorna skulle laddas ner, nu vill jag ha det på ett ögonblink)

Men nu tänker jag inte längta mer, man längtar ju alldeles bort sitt liv och livet går så fasligt fort och så säger de att livet går ännu fortare när man blir äldre, det kommer ju gå i racerfart. Jag kommer inte vara färdiglevd när det är dags att dö om det ska gå så här fort... oj, oj här fick man visst en liten ålderskris mitt i blogginlägget, det kanske är den där 30 års krisen som dyker upp, ett halvår senare ; )

Nä nu ska jag njuta lite av livet, kommer det något bra på TV tro? eller ska jag läsa lite bok, började på en ny igårkväll men ögonen gick ihop.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback