Tack för den, Doris Gunnarsson

När man får uttala sig i tidningen är man utlämnad till journalistens åsikt om hur mycket plats man får ta i anspråk. När jag läste mitt uttalande innan det publicerades uttryckte jag önskemål om tillägg men det fanns inte plats.

Under den korta intervjun uttryckte jag sympatier. Jag sa att han borde ha fått hjälp tidigare. Självklart känner jag i mitt hjärta för den hemlösa mannen, vem gör inte det. På så sätt skall ingen människa behöva leva! Alla människor har ett okränkbart människovärde som skall värnas! HN var mest intresserad vad jag ansåg om kommunens agerande i själva bortforslandet.

Doris Gunnarsson skriver i sin ledare "Det går inte an att ensidigt se se till att "så här kan vi inte ha det i naturen" som kristdemokraternas representant uttryckte det i HN i går. En sådan enögd syn på denna mänskliga tragik är anmärkningsvärd, oavsett om det kommer från en enskild förvaltning eller en enskild politiker som ombetts uttala sig i saken".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback