Partifullmäktige

Då har jag varit på mitt första partifullmäktige. Då jag bara är ersättare har jag inte varit med och tagit några beslut men jag kan nog säga att de beslut som togs var bra beslut. Bland annat har partiets verksamhetsplan tagits. Jag hyser stort hopp om att, om vi följer denna, kommer att göra ett bättre val 2010 än vi gjorde 2006. Och jag hyser ett stort hopp om att Alliansen kommer att finnas kvar vid regeringsmakten efter att väljarna 2010 ser allt gott som vi i Sverige genomfört under mandatperioden.
 
Kristdemokraterna har en vision om ett varmare, mänskligare och hederligare Sverige. Ett samhälle där alla räknas och där vi tar ett större ansvar för varandra, där alla får större möjligheter att utvecklas efter sina egna förutsättningar, där miljön förvaltas väl och där fattigdom tas på större allvar. Kort sagt Kristdemokraterna vill ha ett samhälle där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter.

Kan ju passa på att även avslöja att Kristdemokraterna redan nu helt eller delvis kan bocka av 75 % av vårt garantibevis.

Läs även vad vår nya partisekretere Lennart Sjögren säger på
www.kristdemokraterna.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback