Bättre näringslivspolitik!

Jag brinner verkligen för näringslivspolitiken. Vi måste göra stora satsningar för att förbättra det svenska näringslivsklimatet. Förbättrade attityder, sänkta skatter och enklare regler tror jag hör till de saker som långsiktigt innebär förbättrade förhållande för Sveriges företagare. Jag anser inte att det är politikerns uppgift att skapa jobb (som till exempel de aktuella plussjobben) utan vi som politiker ska ge förutsättningar för ett blomstrande näringsliv, ett näringsliv som eftersöker arbetskraft.

Därför har jag nu blivit engagerade i ett nationellt projekt som Kristdemokraterna driver över hela Sverige där vi går ut över hela landet för att samla in erfarenheter och förslag från lokala företagare för hur vi kan göra näringslivspolitiken bättre. Resultatet kommer att sammanställas i en rapport senare i år och tanken är att Kristdemokraterna då kommer att presentera nya förslag som tar vara på dessa erfarenheter. I Varberg kommer vi att bjuda in lokala företagare till en informell träff. Eftersom vi vet hur upptagna alla brukar vara har vi valt att dela upp det i tre alternativ; 30/3 klockan 18:30, 31/3 klockan 15:00 samt 6/4 klockan 18:30. Skulle du eller någon du känner vara intresserad av att diskutera hur vi kan göra näringslivsklimatet i Varberg (och Sverige) ännu bättre får ni gärna slänga iväg ett mail till mig så kan jag fixa en inbjudan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback