Samtal på gång

Idag ska jag ut och gå. Det handlar om ”Samtal på gång” som anordnas av Svenskt Näringsliv och LRF. På svenskt Näringslivs hemsidan skriver man:

”Under försommaren anordnar vi en vandring för företagare och politiker i södra Sverige. De kommer under vandringen att kunna diskutera förutsättningslöst kring företagandet i Sverige. Det är totalt närmare 100 delsträckor som kommer att tillryggaläggas och därmed också ett hundratal viktiga samtal om företagandet i Sverige som kommer att äga rum. Varje dag bjuder vi också in lokal media för att sammanfatta innehållet i samtalen.”
 
Jag kommer att promenera från Ragnhills Källa till Hunnestad kyrka (5.4 km). Ska bli riktigt kul (har fått köpa mig ett par riktiga sandaler, annars är det mest höga klackar som finns bland mina skor).  
 

Kommentarer
Postat av: Blogge Bloggelito

Idag ska jag ut och gå.
= Idag ska jag gå och ut.

Idag ska jag gå och handla.
= Idag ska jag handla och gå.

R: Idag ska jag ut att gå.
R: Idag ska jag gå att handla.

/ Språkfascisten

Postat av: Lilith

Tack för påpekandet men jag kommer säkert även fortsättningsvis skriva mer talsvenska ;)

2006-06-15 @ 13:49:08
URL: http://lilith.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback