Tillväxtpolitik

Alliansen presenterar ett slutdokument för Alliansens tillväxtgrupp. Det är ett samlat program för jobb och företagande som uppges kunna bli verklighet under de första 100 dagarna med en Alliansregering. Det handlar om ett 14 miljarders paket till landets småföretagare med sänkta arbetsgivaravgifter och regelförenklingar, samt en individanpassad arbetsmarknadspolitik med en grundlig reform av AMS samt ökade möjligheter till visstidsanställningar. Läs mer om det på Kristdemokraternas hemsida, eller ladda ner hela rapporten i pdf. Måste erkänna att jag inte hunnit läsa rapporten själv och nu ska jag iväg på årsmöte så jag hinner inte läsa den idag men jag ser fram emot att läsa den och ska göra det snarast.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback