Påskhelgen börjar lida mot sitt slut

Har haft en mycket trevlig helg med en hel del vila. Tog en sväng till stan på påskafton, man kunde tro att varenda invånare i hela Varberg gjorde det samma (det härliga vårvädret tillsammans med ledigheten hade nog en stor inverkan).

Har precis avslutat läsningen av partistyrelsens propositioner till sommarens riksting. Kände mig inte så där jättesugen på att läsa propositionen om landsbygdspolitik efter att ha läst ett par blogginlägg om densamme (
Jullans under rubriken ”Måste avreagera mig...” och world of Simon). Självklart finns det en del att ha synpunkter på vad det gäller de tre propositionerna men generellt och spontant tycker jag att det är mycket som är bra och riktigt bra.

Jag anser att det är viktigt för samtliga partier inom Alliansen att inför valet presentera en väl genomtänkt och långsiktig politik. Vi skall inte ägna oss åt vallöften som vi inte kan förverkliga och vi skall inte presentera politiska förslag bara för att vi tror att vi kan vinna poänger. Jag måste erkänna att jag är lite rädd för att ju närmare valet vi kommer desto ökad risk finns det att enskilda individer gör utspel som riskerar en borglig valseger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback