Kandidatutbildning i Jönköping

Idag har jag varit på kandidatutbildning i Jönköping. En mycket inspirerande dag med trevliga talare såsom Maria Larsson, Anders Andersson, Henrik Ehrenberg  och Marie Litholm. Konferensvärld var Mia Frisk. Allt har flutit perfekt, måste ligga mkt planering bakom. Tack alla som gjorde det till en så bra dag. Vi har bland annat talat om valrörelsen och våra valfrågor och vi har fått starka rekommendationer om att avhålla oss från att gå till personangrepp. Jag tycker att det är bra att man är tydlig om att vi inte ska bedriva en låg valkampanj utan vi har så bra politik och vi ska satsa på att sälja den. Fler som uppmärksammat kristdemokraternas politik är tydligen Lars Wohlin, han skriver idag på DN debatt:
 
"Jag har sökt mig till kristdemokraterna därför att partiet driver frågor som jag känner starkt för. Beslut skall fattas så nära människorna som möjligt. Det är subsidiaritetsprincipen, som många bekänner sig till men som få lever upp till.

Kristdemokraterna vill verka för mer makt till den kommunala nivån när det exempelvis gäller barnomsorgen. Överföring av makt från central nationell nivå till regional och kommunal nivå är också en ledstjärna i den politik jag vill verka för.

Som ekonom och före detta riksbankschef har jag naturligtvis följt den svenska ekonomins utveckling med stort intresse och engagemang. Jag är enig med kristdemokraterna om att förmögenhetsskatten måste bort. Men det finns också många andra förändringar som kan göras för att bana väg för fler företag och för bättre tillväxt hos dem som redan finns."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback