Varför är jag kristdemokrat?

Jag föddes i slutet av 70-talet och tillhör därför den generation som har växt upp med ”fri uppfostran”, skilsmässa, samhällets uppluckrade värderingar etc. Jag är helt övertygad om att samhället behöver bra, grundläggande och gemensamma värderingar för att fungera bra. Anledningen till att jag valde att engagera mig i kristdemokraterna är att de så starkt präglas av värdighet och värderingar.  
 
Kristdemokraterna vill ha ett samhälle där människovärdet och de etiska värdena är i centrum. Ett samhälle där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter. Ett samhälle där vi alla tar ansvar både för oss själva och för våra medmänniskor. Det finns tre områden som Kristdemokraterna särskilt värnar om; det är familjen, näringslivet och omsorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback