Provval

I fredags ringde de från nomineringsgruppen för att tala om för mig att det hade gått riktigt hyfsat i provvalet (trots att det är första gången jag ställer upp i provval) Men listorna fastställs först på höststämman den 19 november. 

I pressmeddelandet står det "På ungdomssidan av kandidaterna i provvalet till Riksdagen gick det bäst för Lilith Svensson 28 år".

Ja ja ni som känner mig eller har läst tidigare inlägg vet vad jag tycker om att kalla vuxna människor för ungdomar men visst är det kul att det gick så bra som det gjorde även om provvalet inte tar mig till riksdagen (denna mandatperioden har vi bara Lars Gustavsson från Halland, som för övrigt fick bäst placering i provvalet denna gången med).

Nästa mandatperiod kommer jag att vara över 30 och räknas väl inte som ungdom längre ;-)  kanske får jag (om jag gör bra ifrån mig de kommande 4 år vill säga) en ännu bättre placering då...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback