Byggnadsnämndens sammanträde

Idag var det ett långt sammanträde, vi avslutade inte förrän strax innan fyra. Som tur var hade jag haft det lite på känn och förvarnat dotterns förskola om ev. senare hämtning (och dottern var bara glad att få stanna så pass länge att hon fick äta mellanmål).

Ja många ärenden blev det. Kan nämna några.

  • I Gamla Köpstad 2:89 kom nämnden fram till att ej tillåta ett 1.89 m högt utrymme under en del av ett hus på ett område där källare ej tillåts (utrymmen över 1.90 räknas som källare). 
  • Kanske lite överraskande beslöt nämnden (efter votering 6-5) sig för att ge ett positivt förhandsbesked till Träslöv 38:1 trots ett relativt kort avstånd till stall och ridhus. Miljö- och hälsa, som brukar vara restriktiva och som vi brukar följa i sådana här ärenden, har lämnat ärendet utan erinran.
  • Beslöt att remittera ärendet om ändring av detaljplan för Ramsås stugområde till KSAU.
  • I Trönningenäs 4:12 vill man riva det gamla och bygga nytt på en kuperad tomt. Jag tror att det kommer att bli jättefint. Gick igenom efter votering, s reserverade sig mot beslutet.
Eftersom jag var med på beredningen valdes jag till justeringsman, skall justera handlingarna på onsdag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback