Sammanställning av vårt Europapolitiska program

Den 7 juni 2009 är det val till Europaparlamentet, den 4 oktober kommer kristdemokraternas partifullmäktige fastställa listan inför valet (spännande, självklart hoppas jag på en god placering men om jag ska vara realistisk tror jag inte att chansen är så stor,  det fanns många duktiga och kompetenta med i provvalet, men det är otroligt roligt att blivit nominerad och det ska bli intressant att se hur provvalet gick när det presenteras).

Under sommaren har jag i alla fall sammanställt
Kristdemokraternas europaprogram i min bloggserie om Kristdemokraternas europapolitik, delvis för att öka kunskapen om vår politik, delvis för egensyftet att själv lära mig mer.

Här är en sammanställning

Ett EU byggt på värden

En hållbar utveckling ska säkras

Ett tryggare Europa

En principfast aktör i världspolitiken


En hållbar ekonomi och god tillväxt

Ett välmående Europa

Ett demokratiskt EU



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback