Vad gör verklighetens folk under helgen?

Verklighetens folk, ja vem är det? Det är väl jag och du. Vad gör jag i helgen? Idag blir det nog lite mys med familjen, kan tänka mig att dottern efterfrågar tacos. Hon tycker det är mysigt med tacos på fredagar och visst är det. Vi är nog inte den enda familjen i Sverige som kommer att sitta och knapra på tacos ikväll. På lördagarna brukar dottern rida, imorgon kommer jag istället för att titta på henne stå på torget i Varberg och kampanja lite. Vi har beställt hem ett gäng kampanjtidningar Vardagsliv. Har du inte turen att själv få en tidning i handen kan du alltid läsa den digitalt på vår kampanjsida

Igår blev jag tillfrågad om vi återigen ville köpa en låda naturbeteskött och det ville vi, så imorgon blir det även att ta hand om ca 25 kg kött (och jag som inte ens äter kött själv). På kvällen, 18:45, kommer jag att inviga belysningen på strandpromenaden. Jag håller ett kort invigningstal och därefter blir det fyverkerier.

Efter invigningen bär det av hem igen, gäster på middag gör att jag får försöka förbereda så mycket som möljligt innan.

Det är i alla fall mina planer för helgen, vad är dina?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej!

Kul att läsa om ditt politiska arbete. Själv är jag bara i startgroparna men jag försöker lära mig av allt och alla; exempelvis personer som dig!

Vår helg:

Fredag. Tacos här också; en klassiker ;-)

Troligtvis lite Idolkollande medans min trötta make somnar på soffan. Dottern somnade 19.30, sonen 20. Älskar dom mer än något annat men det är allt skönt när de sover!

Lördag. Maken tar natten (vår dotter vaknar x antal ggr) och morgonen så sovmorgon för mig! Sedan kommer han troligtvis jobba här hemma; vi håller på att bygga ut. Jag och barnen kommer nog vara på hemmaplan och ta det lugnt. På kvällen skall maken på galej, jag och barnen är hemma. Kanske kommer en kompis och hennes son hit en sväng.

Söndag. Sonen skall på kalas redan kl 10. Bushuset i Gbg. Det är populärt att ha kalas på bortaplan nu för tiden. Jag minns mina egna kalas som liten och minns dem som så roliga. Enkla lekar, tårta och korv. Nu är det lek i 190 som gäller. Jag kan inte avgöra vad jag tycker om det hela. Men sonen längtar!

Sedan blir det söndagsstek hos svärmor. Härligt!

Nä, nu får jag flytta mig från köket till soffan!

Ha det så bra!



Postat av: Lilith

Låter som en trevlig helg! Lycka till med ditt politiska arbete!

2009-10-24 @ 08:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback