fylld med intryck

Just nu sitter jag på tåget hem, teknikens under med internet på tåg. Det bästa är nog att jag slipper byta tåg utan det går hela vägen ända hem till mitt kära Varberg.

Då har man varit på kurs och förkovrat sig. Känner mig som sagt mycket tacksam för att mitt distrikt och att partiledningen tror på mig så mycket att man gett mig detta underbara tillfälle.

Lite mör känner jag mig också, det har varit ett fulltecknat schema även om vi också har haft möjligheter att dela idéer, tankar etc. med varandra. Föreläsarna har avlöst varandra, vi har talat om media, mediaträning, det goda ledarskapet, konflikthantering, vi har sprungit runt och varit teateraper och haft någon typ av rollspel m.m.

Jag ser fram emot de kommande två träffarna och jag ser fram emot valrörelse och jag ser fram emot att göra ett lysande val.

I den närmaste framtiden har vi provvalet som hägrar. Det ska bli mycket spännande tycker jag, tror inte att det är någon hemlighet att jag hoppas på en första placering. Varför ska man vara blygsam och sticka under stolen med det, om inte jag säger vad jag vill vem skulle då säga det?

Jag känner mig redo att axla rollen som riksdagsledamot. Många av dem som är engagerade i Kristdemokraterna brinner för våra kärnfrågor såsom äldre och familjefrågor, jätteviktiga frågor som jag med varmt hjärta till stor del lämnar över till mina partikollegor. Då jag pga. mitt arbete på Skatteverket erhållit mycket kunskap om skattesystemet tror jag att jag kan tillföra en viktig del till riksdagsgruppen och min stora dröm är att få sitta i skatteutskottet för Kristdemokraterna.

Kommentarer
Postat av: Hans

Hej,



Finns KDU i Halmstad?

2009-10-14 @ 10:07:15
Postat av: Lilith

Inte än men vi har tänkt att starta upp kdu i Halland. Förhoppningsvis är vi igång strax efter årskiftet. Du kan väl maila mig dina uppgifter om det är så att du är intresserad så hör jag av mig till dig.

2009-10-14 @ 21:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback