Sticker ut hakan mer än vad man kanske får

Man ska vara ödmjuk och tacksam för det man får, man ska inte säga vad man egentligen tycker utan andra ska ställa frågan. Idag sticker jag ut hakan mer än vad som kanske är lämpligt.

Imorgon ska vi bland annat spika riksdagslistan. Jag tror inte att det är någon hemlighet att jag vill toppa listan, stod 2:a på riksdagslistan förra gången och då sa jag att jag aldrig mer skulle stå 2:a (ja inte så att jag gick ut med det offentligt eller nåt, det var väl mer till mig själv som jag sa det). Vill inte bli den där ständiga tvåan, ser snyggt ut att man sätter en kvinna på andra plats för då är det ju en jämställd lista. Nu ska jag faktiskt inte gnälla för jag var otroligt smickrad över att i det första valet jag någonsin ställde upp i fick hamna på andra plats, och det var nyttigt att få vara med och se hur ett val fungerar. I efterhand kan jag också se att det varit nyttigt att sitta en period i fullmäktige. Men direkt efter valet så ska jag erkänna att jag var besviken, jag slet verkligen för att bli inkryssad. Men det är inte lätt att kryssa sig förbi ett första namn, inte lätt alls. Och om man inte har en stabil mediaplattform så är det ännu svårare. Skulle jag nu inte hamna etta är det väl mycket troligt att jag gör ett nytt försök med personvalskampanj, tror att jag skulle ångra mig om jag inte gjorde ett ärligt försök.

Men det är inte det målet som ska fokuseras på i första hand just nu. Än är inte listan klubbad och jag har fortfarande chans att hamna på första plats.

Många gånger är det så att den som sitter på en plats får sitta kvar om de själva inte stiger åt sidan eller missköter sig. Lars Gustafsson har nu suttit i tre perioder. Även om han kanske inte tycker det så tycker i alla fall jag att det är dags för förnyelse, imorgon får vi se vad medlemmarna i Kristdemokraterna i Halland tycker.

Och om jag får sticka ut hakan ännu lite mer så tycker jag faktiskt att jag är bäst lämpad att överta stafettpinnen efter honom. Jag har en högskoleutbildning från Handelshögskolan i Göteborg, och med bakgrunden i Skatteverket har jag mycket kunskap om skattesystemet vilket kan vara bra när man ska syssla med politik. Många av de kristdemokratiska politikerna brinner för våra viktiga kärnfrågor såsom familj- och äldrepolitik. Jag skulle vara ett viktigt komplement till riksdagsgruppen. Drömmen hade ju verkligen varit att få sitta i Skatteutskottet för Kristdemokraterna. Jag tror också att det som politiker kan vara bra att anamma de sociala medierna. Det ställs allt större önskemål om transparens och kommunikation mellan väljare och politiker.


 


Kommentarer
Postat av: Olof Bjarnason

Lycka till !!

Postat av: Mikaela

Man får sticka ut hakan Lilith och du gör det bra! Jag håller med dig och håller på dig, spark spark som man säger inom teatern!

2009-11-20 @ 18:51:50
URL: http://rymdnoja.kungsbackaonline.se/#home
Postat av: Lilith

TACK!

2009-11-20 @ 19:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback