en fångande rubrik

Bland annat ska de första orden man skriver vara fångande eftersom det är det som många bara läser. Lyckas man inte fånga läsaren där så kan det vara kört.

Ja, jag läser om hur man skriver en framgångsrik blogg, (
finns att ladda ner på Daniel Kjellsson blogg) själv började jag blogga 2005. Exakt ett år innan valet 2006. Minns prestationsångesten över de första inläggen, att man funderade på vilka som läst bloggen och vad de tyckte, vad man skulle skriva etc.

Man kan ju tycka att man borde lärt sig, har ju ändå hållit på ett antal år. Men jag tror alltid att man kan bli bättre. Finns ingen anledning att tro att man är fullärd. Nu är det knappt ett år kvar till valet. Dags att bli bättre detta valet än förra. Är bara precis i inledningen av hans text men Kjellsson skriver intressant och jag tror jag kan lära mig en hel del. Vissa saker är kanske sådant som man egentligen vet men som man behöver bli påmind om.

Jag återkommer, Morden har börjat och jag har istället suttit här med datorn. Nu slår jag igen och ägnar mig lite åt TV:n.

Kommentarer
Postat av: Peter Soilander

Tack för länken! Bekräftar min erfarenhet av att skriva många gånger på en dag. Det gäller ha huvudet på skaft!

Postat av: Lilith

Hade givetvis varit bra att skriva många fler gånger än vad man gör, känner att jag inte riktigt har tiden men man får väl skriva något mer nu när vi går in i ett valår ;)

2009-11-19 @ 17:37:32
Postat av: Peter Soilander

Jag ska försöka höja ambitionsnivån till 4 poster/dag. Jag har ju den tiden... men tar mig inte alltid den. Lite tråkigt att inte sitta bredvid Linnea i soffan när hon tittar på Idol, men å andra sidan bor vi i en etta, så det är inte så stort.

2009-11-20 @ 20:09:20
URL: http://soilander.wordpress.com
Postat av: Lilith

Du får ha en laptop så kan du sitta i soffan och blogga med datorn i knät och så kan hon titta på TV. Det är bra att du ligger i med blogginläggen, du skriver bra tycker jag.

2009-11-21 @ 06:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback