23 december


Lagom till julen så kommer då äntligen snön till Varberg (låt den ligga kvar över julen, snälla, snälla). Igår kväll när jag kom hem, helt slut efter att ha dragit dottern på pulka fram och tillbaka till stan, så valde jag att skjuta upp skottandet till morgondagen. Jag skyllde på att det fortfarande snöade.



Så i morse gick jag ut för att skotta, tände ett par ljus för att lysa in julen innan jag drog igång själva skottandet. Man måste ju ha mysigt när man går och skottar snö. Första skottningen i år.



Och när jag gick där och skottade mindes jag vad maken sa när vi letade hus, "aldrig mer en hörntomt" och jag sade "vi ska i alla fall inte ha ett gult tegelhus, jag avskyr gult tegel" (bodde tidigare i en liten bostadsrättsförening med 4 lgh med gult tegel som låg på en hörntomt). Nu bor vi i vår villa med gult tegel som ligger på en hörntomt. Ibland kan det man inte kan tänka sig bli riktigt, riktigt bra ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback