22 december

2 dagar kvar till julafton. I år ska jag laga julmat så det står härliga till. Jag tror jag blir mer och mer förtjust i julen ju äldre jag blir. Jag älskar dofterna, ljusen, granen, maten, lugnet ja och givetvis att få vara tillsammans med nära och kära.

Hade tänkt att få en näruppväxt skinka i år, men de hade tagit slut snabbt, jag får vara ute i betydligt bättre tid nästa år.

Idag och imorgon har jag tagit semester (och som skönt är arbetar jag på en arbetsplats som stänger ner på röda dagar, det är inte alla som gör det) så nu är jag ledig ända fram till på måndag. Tycker om att ta semester före för då får jag all den tid jag vill ha för att julstöka.

Ikväll bär det av till kyrkan och "Julsång i centrum" en mycket uppskattad tradition. Jag kommer att vara där på 18 föreställningen men det kommer även en omgång till klockan 20:30.

Givetvis tar jag inte semester från nätet, därför säger jag inte god jul utan det väntar jag med till julafton. Ha en riktigt trevlig dag och ta det lugnt med julstressen, stanna upp och njut istället.

Hur tillbringar du de sista dagarna fram till jul? Känner du av stressen? Gillar du julen eller hade du hellre velat resa bort? Tar du ledigt från nätet över jul?

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback