17 december

I morse blev det ingen morgonblogg eftersom jag skulle hinna med ett tidigare tåg. Full fart var det här på morgonen. Isande vind kylde mina kindor alldeles röda när jag susade ner på min cykel. När jag kom ner till stationen var tåget inställt pga. personalbrist och jag fick tillbringa en halvtimma på stationen. Helt klart skulle jag föredragit att tillbringa den halvtimman hemma i värmen med en kopp te.

Idag avslutade vi arbetsdagen med lite julmys, för att hinna med tåget fick vi som åker till Varberg bryta upp lite tidigare. Cykellåset hade frusit så det blev en snabb gångfärd till stationen, när vi kommer fram är tåget en halvtimma försenat.

Det finns bättre saker att göra än att tillbringa en timmes tid på en station under en dag, bara att hålla tummarna för att tåget fungerar bättre imorgon.

Nu ska jag sluta gnälla och krypa upp i soffan och värma mig framför brasan.

Ikväll skippar jag politikprat och önskar dig bara en trevlig kväll.

Nu snöar i det i Varberg.

Kommentarer
Postat av: ulla

stackars lilla Lilith,lite kämpigt. Desto skönare sen när du kom hem till kaminen tänker jag. Hoppas det går bra imorrn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback