Är det bara jag som tycker att det är lite överdrivet?

När jag läste de utryckta citaten som Hillegren har sagt om våldtäkt funderade jag också på vad han menade, när jag läste reaktionerna lät det som om han ansåg att det var ok med våldtäkt inom familjen. Nu när jag läser hans eget inlägg på SvD
har jag (och nu är jag väl väldigt politiskt inkorrekt) svårt att förstå varför man är så upprörd.

Jag förstår att det är tystnad från de som tycker att Hillegren på vissa punkter har rätt. Säg den man som vill sticka ut hakan här, och det är därför jag skriver det här inlägget, jag som kvinna kanske kan kritisera (men det ska jag väl inte vara helt säker på, men jag gör det ändå, gillar inte att vara tyst när det är något som är fel).Är det inte självklart att det bör finnas bevis i en rättegång (det finns faktiskt fall där det i efterhand har visat sig att det var en felaktig dom, tänk den mannen som felaktigt får våldtäktsmansstämplen på sig, knappt något man önskar sin värsta ovän).

Och det här med samtyckningslag, så tror jag inte på det. Ska du och din partner muntligt komma överens varje gång ni har sex? Om jag inte uttrckligen säger ja menar jag då nej? Om någon först säger nej och sedan blir förförd är det våldtäkt? Om så faktiskt är fallet anser jag att vi trampar på dem som varit utsatta för våldtäkt.  

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback