incheckad

Så då var jag incheckad på hotellet, snart ska vi gå ut och äta. Under dagen har vi fått mycket bra information om EU och EU valet. Själv blev jag lite sen och missade delvis inledningen av ordförande i Kristdemokratiska Kvinnoförbundet Desirée Pethrus Engström. Delvis berodde det på att tåget var ca 40 min försenat och delvis berodde det på att jag gick lite lost och tog en rejäl omväg (ja de som känner mig vet att detta inte är helt olikt mig, det har faktiskt hänt att jag gått åt fel håll i lilla Varberg, jag undrar om jag saknar en inbyggd kompass) Linda Hultgren från EU upplysningen har talat om EU och Sveriges koppling till beslutsprocessen samt Lissabonsföredraget. Desirée Pethrus Engström har talat om hur arbetet med EU frågor fungerar i EU-nämnden och riksdagen. Dessutom har Sofia Damm och hennes kollega Caroline talat om Kristdemokraternas politik, strategi och kandidater inför europaparlamentsvalet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback