min motion

Det står i hn om min motion om att belysa strandpromenaden.

Gatuförvaltningen anser att motionen ska avslås eftersom "Strandpromenaden är i dag unik, genom att man naturligt kan uppleva dygnets samtliga faser, gryning, dag, skymning och natt. Byggs en gång- och cykelvägsbelysning utmed promenaden försvinner den naturliga upplevelsen av skymning, natt och gryning". Trots detta skriver man även "Däremot kan en diskret belysning med låga belysningspollare och belysning av vissa klippformationer tillföra en ny upplevelse utmed Strandpromenaden" då jag anser att detta stödjer motionen (jag har ju faktiskt inte motionerat om strålkastare på strandpromenaden utan någon form av belysning som anpassas till rådande kulturmiljö) är jag besviken över att Gatunämndens arbetsutskott föreslår avslag på motionen.

Efter att jag skrev motionen har jag träffat många som tycker att det är ett mycket bra förslag och som, liksom jag själv, inte förstår varför strandpromenaden inte redan i dag är belyst. Jag hoppas att det kan bli en livlig debatt och att de som stödjer förslaget inte är tysta. För jag vet att varbergspolitiker lyssnar på kommunens invånare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback