Helgen som gick

Jag bröt mitt löfte om att hålla mig ifrån stadskärnan i helgen, så enormt mycket folk det var i rörelse! Jag och maken var och åt en fantastiskt supergod middag på Vin och skafferi hus no 13 (ligger uppe på fästningen).

Om Wheels & Wings kan du läsa
här och här, om du inte orkar läsa allt så kommer här ett par citat från HN:s artiklar:

-  Jag har aldrig sett Varberg på det här sättet, säger Hilda.
- Vilka grisar! Förra året var vi två, i år är vi sex som städar för att här var så skitigt, säger Josefine.

I polisens betyg noteras 57 omhändertagna fyllerister, nio misshandelsfall, flera stölder och ett personrån. Nu återstår att städa, lappa och slicka såren och invänta nästa år.

 

Kommentarer
Postat av: Erik Hellsborn

Det där är något jag inte alls kan känna igen mig i. När jag var nere i stan på Lördagskvällen var alla lugna och glada.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback