Klubb läxläsning

Idag har jag tillsammans med Robert Majlöv (vår ledamot i barn- och utbildningsnämnden) varit och tittat på Klubb läxläsning. På klubb läxläsning kan barn få hjälp med sina läxor, klubben bygger på frivilligarbete. Ann-Christine, som har startat klubb läxläsning, gör en oerhört stor insats tillsammans med sina medarbetare för många barn. Klubb läxläsning vänder sig till barn som behöver extra stöd med sina läxor. Det kan vara barn med utländska föräldrar vars brister i det svenska språket innebär svårigheter att hjälpa sina barn med läxan. Jag tycker att det är en oerhört god idé med sådan här läxhjälp, bra mycket bättre än att sätta elever i skolbänken under sommarmånaderna då man behöver återhämta sina krafter inför kommande termin, och bra mycket bättre än att skjuta problemet på framtiden till gymnasieskolan. Jag vill ha en skola där ingen lämnas efter och ingen hålls tillbaka, läxläsningshjälp kan bidra till detta. Skolan ska ge förutsättningar för alla elever, oavsett bakgrund eller bostadsort, att nå målen.

Jag tycker vi skall satsa på läxläsningshjälp, det är en liten kostnad mot vad det kan kosta i framtiden om man låter elever gå ur grundskolan utan godkända betyg!


Kommentarer
Postat av: Peter Käck

Jösses. Har du köpt en reklamplats på HN:s hemsida. Du slapp väl betala själv... :-D

Trevlig helg.

Postat av: Lilith

jag har köpt reklamplats på Hallands Postens hemsida också (visas dock inte varje gång man går in på sidan). Har betalt varenda krona alldeles själv :)

Trevlig helg!

2006-03-18 @ 18:01:33
URL: http://lilith.blogg.se
Postat av: Haydee

Jag håller med om det du skriver där ovan!!! Har själv börjat voluntärarbeta som läxhjälpare och det är riktigt roligt. Och väldigt givande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback