Varför rösta på mig?

Jag minns inte om jag tidigare på bloggen har skrivit min "motivering" (eller vad man nu ska kalla det) i vår provvalsbroschyr, ja jag lägger väl ut den här i alla fall så kan i alla fall de som inte har rösträtt (och därmed inte sett provvalsbroschyren) få veta varför/varför inte jag fick några röster i provvalet.

”EU ska undvika detaljregleringar samtidigt som man med handlingskraft ska fatta beslut i frågor såsom miljö, klimat och gränsöverskridande brottslighet. Genom EU har vårt land större möjlighet att påverka de stora frågorna. Respekten för de mänskliga rättigheterna bör ha absolut prioritet i EU:s utrikespolitik. Vi behöver ett EU där hederlighet och god etik lönar sig. Bedrägerier, korruption, maktmissbruk och liknande måste stoppas och det personliga ansvaret främjas. Jag vill att arbetet inom EU ska ha sin grund i de kristdemokratiska ledorden förvaltarskap, subsidiaritet och människovärde”


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus W

Glöm inte att använda KDbloggar så jag inte glömmer att kolla vad ni håller på med! :)

Postat av: Lilith

Brukar pinga kdbloggar men har den senaste tiden haft lite svårt att få det att fungera

2008-08-23 @ 23:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback