Torsdagskväll i november

Nu hade jag tänkt att sätta mig för att läsa resten eller i alla fall en bit av handlingarna till kommunfullmäktige. På tisdag är det nämligen dags för fullmäktige och på dagtid för en gångs skull. En gång om året har vi fullmäktige på dagtid och det är när vi ska ta budget. Då är det många som vill prata. Det är ju där som vi har möjlighet att tala om vad just vår politik vill fokusera på. Som tur är har vi begränsade tider för att tala (något som vi inte heller brukar ha).

Jag brukar många gånger använda tåget till att läsa handlingar på, idag somnade jag stenhårt rakt över dom och höll på att missa Varberg. Vaknade när vi var framme och fick slänga mig av tåget för att inte åka vidare till Kungsbacka. Det var skönt att jag hann av. Även om jag kan somna så hårt att jag knappt vet vad jag befinner mig har jag ännu inte åkt vidare norrut och skönt är väl det.

Snart får vi reda på hur vår lista inför Riksdagsvalet ska se ut, självklart är jag väldigt spänd. Hoppas på en bra placering, gärna en första plats. Men ska jag vara ärlig så är väl chansen kanske inte så där megastor. Den 21 november ska listan klubbas så ni får hålla tummarna för mig. Men första namnet kommer inte att få ha det lugnt och skönt det kan jag i alla fall lova oavsett vem första namnet blir. Jag sitter i distriktets valgrupp och vi hade möte igår kväll och det är inte lite som första namnet kommer att få flänga runt i Halland. Det är ju faktiskt så att siffrorna som vi har idag är ju inte de allra ljusaste, men jag tror faktiskt att KD har potential att bli mycket större än vad vi är men då måste vi ju börja med att synas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback