Riksdagslistan är spikad

Plan A var att hamna på första plats på riksdagslistan. Plan B är att kryssa sig förbi och rakt in i riksdagen. Nu går jag över på Plan B. Ni som följer mig på Twitter vet redan att jag hamnade på plats nr 2 på listan. Lars Gustavsson som redan suttit tre perioder vill nu sitta en fjärde. Det var ingen överraskning för mig när resultatet efter omröstning lades fram (för ja vi röstade om vem av oss som skulle stå på första plats, kan nämnas att jag ändå fick ca 29 % av rösterna).

Man talade om att Lars redan är känd, att det kan vara svårt att lansera ett nytt namn, att han gör ett gott arbete i Riksdagen och har många tunga uppdrag etc. Man ville inte ha förnyelse och man ville inte ha mig. Nu har jag i alla fall gjort ett försök, anser att man måste våga utmana sittande. Från Distriktets sida kommer man enbart att satsa på första namnet, vilket det även finns önskemål om från riks.

Jag sitter i valgruppen för distriktet och vet att arbetslasset som första namnet kommer att få dra denna valrörelse är det tyngsta lasset hitintills. Så på så sätt får jag väl se det positivt, jag har möjlighet att själv utforma min personvalskampanj eftersom det är första namnet som ska vara med på alla distriktsaktiviteter.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Bra jobbat! Du kommer lätt att kryssa dig förbi en drygt medelålders herre som egentligen är färdig med sin insats. Låt den rätta komma in!

2009-11-21 @ 17:04:08
Postat av: Shame

Skam att inte förnya. Nu kommer en av riksdagens tråkigaste politiker att få chansen att sitta sammanlagt 16 år. Det är ju helt ofattbart. Karln är ju mer färglös än en skugga. Men lycka till Lilith, du har mitt stöd.

2009-11-21 @ 17:53:17
Postat av: Lilith

Tack för ert förtroende för mig :)

2009-11-21 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback