Debatten

Vilken riktigt trevlig debatt det blev igår på Göteborgs stadsbibliotek. Det var en paneldebatt med västsvenska kandidater till Europaparlamentet. Och de har faktiskt en poäng tycker jag, det finns för få västsvenskar representerade (0 just nu i EU parlamentet). Det hade de ordnat bra! Bra också att vi endast fick ha korta inlägg. Jag har sagt det förut men det är värt att säga igen, politiker har en tendens att använda alldeles för många ord när de vill ha sagt någonting och förstår många gånger inte att när de gör det så slutar man att lyssna (ja jag får väl prata för mig själv i alla fall, jag tycker att det är jobbigt att lyssna på långa monologer). Moderator var Linda Berg från Centrum för Europaforskning vid Gbg:s universitet, hon gjorde ett jättebra jobb.

Kommentarer
Postat av: Lennart Tegner

Jag tyckte också debatten var bra och trots att jag är nybliven medlem i <s> fastnade jag för dig. Nu är du min vän på Facebook, där jag hoppas vi kan utbyta politiska åsikter, och jag hälsar dig välkommen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback