vem smutskastar vem?

I "Aktuellt i politiken" säger Ibrahim Baylan ang. politisk tv-reklam:

"Vi hade helst sett att detta inte hade blivit en del av den svenska politiska kulturen. Erfarenheten visar att TV-reklam främst används för ”negative campaigning”, smutskastning."

Sedan säger han även att smutskastning skapar ett avstånd mellan medborgarna och politiken och att det riskerar  att  leda till sänkt valdeltagande.

Jag håller med Baylan, jag tror många är riktigt trötta på politiker som talar om vad andra partier vill/gör istället för att tala om vad man själv vill göra. Redan när jag gick på gymnasiet och var på en politisk debatt talade vi om detta (och det är ganska länge sedan nu). Dock, de reklamfilmer som presenteras tror jag inte någon skulle anse som smutskastande på andra partier. Däremot reagarerade jag i måndags när jag körde bil över s radioreklam. Nu blev jag via twitter och @davidjonasson återigen påmind om det. Dessutom skickade han även en länk till Dagens media där du kan lyssna på reklamen.

"Vissa tycker att de anställdas trygghet hotar tillväxten, vad tycker du? Moderaterna och deras partikamrater i Europa vill att du ska konkurrera med lägre lön och minska din trygghet på jobbet. Jag heter Olle Ludvigsson och är kandidat för socialdemokraterna..."

Apropå Olle Ludvigsson så har jag debatterat mot honom på Göteborgs stadsbibliotek.

Cina Gerdin som är kommunikationschef för Kristdemokrat har även tidigare skrivit ett inlägg om detta på SvD


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback