Om att tolka verkligheten helt utifrån sig själv

Stod i duschen och så slog det mig plötsligt att Schulman är ganska lik sitt ex Katrin Zytomierska på hur man ska tolka världen. När deras förhållande tog slut gick Katrin ut och dödförklarade den livslånga kärleken och nu när Alex Schulman slutar bloggar går han ut och dödförklarar bloggandet.

Är de ett undantag eller finns det fler tydliga exempel på egotolkning av världen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



















Kommentarer
Postat av: Anders Sporring

Personligen tror jag att när amn blir så media hypad som ovan nämnda personer så tappar greppet om verkligheten. Min personliga tanke kring Bloggen och Bloggandet är att den kommer att finnas kvar men man kommer att använda bloggen på ett annat sätt, kanske man kommer att hamna i ett mellanläge mellan en Makroblogg och en Microbloog. (Ett exempel är tex Posterous) och att Bloggandet kommer att ha en mera impulsiv och aktuell karaktär.

Men för att återgå till Alex Schulman så tror jag att det mer handlar om ett utspel för att behåll spänningen kring hans varumärke och på sätt bibehåll sin topp position tills dess han återvänder i någon for till nätet, för inte tror jag för ett ögonblick att Alex kommer att hålla sig borta!

Postat av: Lilith

Det blir spännande att se hur det blir med bloggen i framtiden, på något sätt kommer vi att fortsätta att kommunicera på nätet. Nya kommunikationskanaler kommer fortsätta att komma. Jag tror att vi bara är i början.

2009-07-05 @ 11:07:35
Postat av: petite

Alex har inte slutat blogga, han "pappabloggar" istället.

2009-07-06 @ 16:07:15
Postat av: Lilith

ja jag såg att han hade börjat med det : )

2009-07-06 @ 18:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback